قوانین و محاسبه مالیات بر ارث

قوانین و محاسبه مالیات بر ارث در ایران و انجام امور مالیاتی در تهران توسط کارشناسان خبره در این حوزه

قوانین و محاسبه مالیات بر ارث

قوانین و محاسبه مالیات بر ارث در ایران و انجام امور مالیاتی در تهران توسط کارشناسان خبره در این حوزه

قوانین ونحوه محاسبه مالیات بر ارث همراه با جداول تعرفه و مشمول / معافیت های مالیات را بیان کرده ایم دانستنی های مهم در ای رابطه را از مشاوران مالیات بر ارث بخواهید

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عفونت گوش در کودکان چقدر رایج است؟

فرض کنید کودک شما مدام در حال بازی کردن و دست زدن به گوش خود است. این حرکات با دردها و گریه‌های مداومی همراه است. در این شرایط چه فکری می‌کنید؟ آیا کودک در حال دندان درآوردن است؟ آیا این مورد می‌تواند نشان دهنده عفونت گوش باشد؟

زمانی که کودک شما سرما می‌خورد، عفونت گوش یکی از رایج ترین اختلالاتی است که در کودک بروز خواهد کرد. حقیقت تلخ این است که بیش از ۸۰ درصد کودکان تنها زمانی درمان می‌شوند که در سن ۴ سالگی قرار دارند و تقریبا بیش از نیمی از کودکانی که از عفونت گوش رنج می‌برند زیر ۳ سال هستند.

هرآنچه درمورد عفونت گوش کودکان باید بدانیم

اولین زمان عفونت گوش تقریبا بین ۶ و ۲۴ ماهگی قرار دارد. پس توجه ویژه به نشانه‌های موجود می‌تواند به والدین کمک کند بیماری و عفونت را زودتر تشخیص دهند و به فکر درمان آن باشند.

 عفونت گوش کودکان بیماری بسیار شایعی است. کودکان همیشه مستعد ابتلاء به این بیماری می باشند. آنها تقریبا از هر سه بار که دچار سرماخوردگی می‌ شوند، در دو مورد آن به عفونت گوش نیز مبتلا می شوند. کودکان بیشتر از بزرگسالان مستعد ابتلا به عفونت گوش هستند زیرا کانال گوش آن ها کوچکتر است و مایعات را به درستی تخلیه نمی کند. علاوه بر این سیستم ایمنی کودک نابالغ و ضعیف است و به همین دلیل احتمال ابتلا به عفونت گوش در کودکان افزایش می یابد. به طور کلی سه نوع عفونت گوش وجود دارد. این تقسیم بندی بر اساس محلی که این عفونت ها ایجاد می شوند تعیین شده است که شامل گوش داخلی، میانی یا خارجی است و در هر کدام از این قسمت ها ممکن عفونت ایجاد شود. عفونت نواحی مختلف گوش علامت مخصوص به خود را نشان می دهد.

عفونت گوش در کودکان :: چشم ،گوش ، حلق و بینی (مراقبت و درمان)

چرا کودکان در معرض عفونت گوش قرار می‌گیرند؟

خوب باید توجه داشته باشید که عفونت گوش در کودکان زمانی رخ می‌دهد که مایع در گوش میانی گیر می‌کند (یک فضای پر شده از هواست که پشت پرده گوش قرار دارد) و توسط باکتری یا ویروس عفونی می‌شود.

این موضوع بیشتر زمانی رخ می‌دهد که لوله استاش (گوش میانی بوسیله لوله باریکی که شیپور یا لوله استاش نامیده می‌شود به پشت بینی متصل شده است) مسدود می‌گردد.

معمولا این مسدودشدگی به خاطر تورم یا گرفتگی ایجاد می‌شود که در اثر سرماخوردگی به وجود آمده است. به همین خاطر است که عفونت گوش معمولا زمانی بروز می‌کند که کودک دچار سرماخوردگی شده است. آلرژی و حساسیت نیز می‌تواند باعث عفونت گردد و سپس لوله استاش را مسدود نماید.

آناتومی نیز یک فاکتور اصلی در این موضوع محسوب می‌شود. لوله استاش کودک کوتاه‌تر و با زاویه کمتر است. این موضوع بدین معنی است که مایع و میکروب‌ها بیشتر در گوش میانی به دام می‌افتند. علاوه بر این، سیستم ایمنی بدن کودک در حال توسعه است و همین امر باعث می‌شود سریع تر در معرض بیماری قرار گیرد.

علل عفونت گوش

پوست نقش محافظ در برابر باکتری ها و قارچ ها در کانال گوش و گوش بیرونی را ایفا می کند. اما هنگامی که این حفاظ پوستی که مانند سد دفاعی است از بین برود، باکتری ها یا قارچ ها می توانند به گوش حمله کنند و باعث عفونت گوش در کودک شناگر شوند. این نوع عفونت به بیماری عفونت گوش شناگر یا عفونت گوش خارجی نیز معروف است که در اثر وجود رطوبت بیش از حد در مجرای گوش یا وارد شدن جسم خارجی به اعماق کانال گوش ایجاد می شود.

شنا یا دوش گرفتن باعث تغییر حالت اسیدی کانال گوش می شود و باعث می شود تا باکتری ها یا قارچ ها بتوانند به گوش حمله کنند. همچنین پوست کانال گوش یا مجرای داخل گوش ممکن است دچار خراشیدگی شود و یا بر اثر استفاده از گوش پاک کن یا سایر اشیا آسیب ببیند. مواد شیمیایی هم ممکن است باعث تحریک پوست و ترک خوردگی آن در کانال گوش شود و احتمال عفونت گوش کودک را افزایش دهد.

علائم عفونت گوش بیرونی

عفونت گوش کودکان ممکن است به دلیل شنا کردن باشد. عفونت گوش بیرونی در شناگران معمولاً با درد همراه است که طی یک یا دو روز اول بعد از عفونت شروع می شود و به خصوص هنگام لمس یا کشیده شدن گوش درد شدیدتر می شود. علائم عفونت گوش شناگر شامل موارد زیر است:

درد گوش (تقریباً همیشه فقط یک گوش را درگیر می کند)

  • خارش مجرای گوش
  • قرمزی گوش خارجی
  • تورم در کانال گوش

ترشح مایع یا چرک از گوش که ممکن است به رنگ روشن، سفید، زرد یا گاهی اوقات همراه با خونریزی وبوی ناخوشایند باشد

لخته شدن چرک ها و بسته شدن مجرای ورودی گوش

اختلال در شنوایی

  • زنگ زدن گوش (وزوز گوش) و سرگیجه یا احساس دوران (سرگیجه)
  • احساس پر بودن یا سنگین بودن گوش
  • درد در صورت یا گردن
  • تورم غدد لنفاوی

والدین چگونه می‌توانند عفونت گوش را تشخیص دهند؟

از آنجایی که کودکان و نوزادان هنوز مهارت‌های زبانی کافی را برای بیان احساسات و دردهای خود ندارند، تشخیص عفونت گوش بسیار دشوار خواهد بود.

کودکانی که سن بیشتری دارند می‌توانند نشانه های موجود را بیان کنند. در این شرایط راحت تر می‌توان وجود بیماری را تشخیص داد. اما نوزادان قادر به انجام اینکار نیستند.

خوب حالا سوال اینجاست که والدین چگونه می‌توانند عفونت گوش در نوزادان را تشخیص دهند؟ به طور کلی تب بالای ۱۰۲ درجه فارنهایت یکی از نشانه‌های اصلی عفونت گوش محسوب می‌شود.

  • پوران خدابخش