قوانین و محاسبه مالیات بر ارث

قوانین و محاسبه مالیات بر ارث در ایران و انجام امور مالیاتی در تهران توسط کارشناسان خبره در این حوزه

قوانین و محاسبه مالیات بر ارث

قوانین و محاسبه مالیات بر ارث در ایران و انجام امور مالیاتی در تهران توسط کارشناسان خبره در این حوزه

قوانین ونحوه محاسبه مالیات بر ارث همراه با جداول تعرفه و مشمول / معافیت های مالیات را بیان کرده ایم دانستنی های مهم در ای رابطه را از مشاوران مالیات بر ارث بخواهید

  • ۰
  • ۰

سالیان سال است که دیگر استفاده از جاروهای دستی و قدیمی کنار گذاشته شده است. در زندگی امروزه افراد برای تمیز و مرتب کردن منازل خود از جاروبرقی استفاده می‌کنند.  علت استفاده از این وسیله کاربردی، کیفیت جمع‌آوری زباله و استفاده آسان از آن است. همین مزیت‌ها موجب محبوبیت جاروبرقی در بین مردم شده است. به خاطر همین محبوبیت شرکت‌های تولیدکننده در تلاش هستند که جاروبرقی‌های بدون عیب و ایراد تولید کرده و یک محصول بدون عیب را به مشتری تحویل دهند. اما با تمام تلاشی که در این راستا انجام می‌دهند و با رعایت تمام شرایط تولید، باز هم در هنگام استفاده از جاروبرقی‌ها شاهد خرابی و خللی در عملکرد آن هستید. تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا برخی از مهمترین علل خراب شدن انواع جاروبرقی را برای شما توضیح دهیم.

دوشاخه جارو و یا سیم رابط معیوب شده

بدنه جارو را باز نموده و به وسیله ولت‌متر رسیدن برق را به سیم‌جمع‌کن مشاهده نمایید. برای این آزمایش می‌بایست دوشاخه را وارد پریز نموده و چون دستگاه دارای برق است بسیار دقت نمایید. البته می‌توانید همان گونه که در مباحث قبل گفته شده این آزمایش را بدون اتصال دستگاه به برق نیز انجام دهید. برای این کار، کافی است ورودی‌های سیم رابط به سیم‌جمع‌کن را به یکدیگر اتصال داده و اهم‌متر را در حالی که رنج بر روی R*1 قرار دارد به دوشاخه متصل نمایید. اگر دوشاخه سیم رابط سالم باشند، عقربه منحرف شده و عدد صفر را نشان می‌دهد (در صورت حساس بودن اهم‌متر، عقربه چند اهمی را نشان خواهد داد که در واقع اهم سیم‌های رابط است). در این آزمایش اگر مشکل از سیم رابط یا دوشاخه باشد، ابتدا دوشاخه را بررسی نمایید و سپس نسبت به تعویض سیم رابط اقدام کنید.

روشن بودن مکرر جاروبرقی

یکی دیگر از دلایل مهم و اساسی خاموش شدن جاروبرقی‌ها استفاده مکرر و استراحت ندادن به آن است. در بسیاری از موارد دیده‌ایم افراد از خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پس از استفاده زیاد گله مند هستند. این افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که استفاده زیاد از جاروبرقی، موجب خرابی و فرسودگی قطعات می‌شود. بهتر است بعد از هر ۲۵ تا ۳۰ دقیقه کار کردن با آن دستگاه را خاموش کرده و استراحت دهید.

خراب شدن سیم جمع کن

در مواقعی که شاخه‌ها یا  شاخک‌های سیم جمع کن به قسمت حلقه گردن وصل نباشد، جریان برق به موتور انتقال پیدا نمی‌کند و جاروبرقی وسط کار خاموش می‌شود. همین خرابی در سیم جمع کن یکی از علل روشن نشدن و خرابی جاروبرقی است.

علت ضعیف شدن مکش جاروبرقی

در همه جارو برقی‌ها این عیب به چشم می‌خورد که بعد از مدتی استفاده از آن دیگر جاروبرقی توان و قدرت قبل را ندارد. حتی مانند قبل نمی‌تواند فضای خانه را نظافت کند. در اینجا می‌گوییم که مکش جارو ضعیف شده است. در بیشتر جاروبرقی‌ها به خصوص جاروبرقی سامسونگ و پاناسونیک این عیب نمایان گر است. یکی از علت‌های آن پر شدن کیسه جاروبرقی است. همانطور که در قسمت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی اشاره کردیم، کیسه یا پاکت زباله‌ی جارو تاثیر بسیار زیادی در قدرت و توان جارو برقی دارد. در صورتی که به طور دوره ای به پاکسازی کیسه نپردازید، قطعاً به موتور جارو فشار وارد می‌آید و موتور جاروبرقی را ضعیف می‌کند. از دیگر علل‌های ضعف مکش، گیر کردن شی و زباله در لوله تلسکوپی و لوله خرطومی جاروبرقی می‌باشد. کثیفی فیلتر هم در ضعیف شدن مکش جارو بی تاثیر نیست.

https://tax-online.blog.ir/post/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%D9%86%D9%84-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86

نکات مهم در مراقبت از جاروبرقی

رعایت نکات زیر می‌تواند عمر دستگاه شما را طولانی‌تر کند و از خرابی جاروبرقی بکاهد:

تمام تلاش خود را روی این نکته معطوف کنید که در ساعت اوج مصرف برق از جاروبرقی استفاده نکنید. به دلیل مصرف بالای انرژی، نوسانات برقی بالا می‌رود و به دستگاه آسیب وارد می‌گردد.

هرگاه کیسه جارو را تعویض و تمیز می‌کنید، حتماً آنرا درست در بدنه‌ی دستگاه جای دهید. زیرا با درست جا نرفتن آن ممکن است خرده زباله‌ها به موتور دستگاه ورود پیدا کنند.

تسمه جاروبرقی را چند وقت یکبار چک کنید. زیرا در صورت خرابی و فرسودگی باید حتماً تعویض گردد.

  • ۰۰/۱۲/۲۴
  • پوران خدابخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی