قوانین و محاسبه مالیات بر ارث

قوانین و محاسبه مالیات بر ارث در ایران و انجام امور مالیاتی در تهران توسط کارشناسان خبره در این حوزه

قوانین و محاسبه مالیات بر ارث

قوانین و محاسبه مالیات بر ارث در ایران و انجام امور مالیاتی در تهران توسط کارشناسان خبره در این حوزه

قوانین ونحوه محاسبه مالیات بر ارث همراه با جداول تعرفه و مشمول / معافیت های مالیات را بیان کرده ایم دانستنی های مهم در ای رابطه را از مشاوران مالیات بر ارث بخواهید

  • ۰
  • ۰

این ماده حدود 60 درصد شیرین تر از شکر می باشد و حدود 35 درصد کالری ای کمتر نسبت به شکر در هر گرم دارد.

اما مزیت های استفاده از سوربیتول به کالری اندک آن محدود نمی گردد.

 در سال 1920 مطالعات عمده ای بر روی افراد دیابتیک و تاثیر سوربیتول بر روی قند خون این افراد مورد مطالعه قرار گرفت.  مطالعات انجام گرفته در دو قسمت و بر روی سلامت دهان و قند خون مورد مطالعه قرار گرفت.

سوربیتول یا گلوسیتول یک الکل قندی است که در بدن انسان به آهستگی متابولیزه می‌شود. سوربیتول به صورت پودر به عنوان ملین استفاده می‌شود. سوربیتول از احیای گلوکز حاصل می‌شود، با جانشینی گروه هیدروکسیل به جای گروه آلدهید. سوربیتول در آلو سیاه، سیب، گلابی و هلو وجود دارد.

این ماده بعنوان شیرین کننده، نگهدارنده رطوبت، بهبود دهنده، بافت ساز، نگهدارنده، عامل کلوخه نشدن در صنایع غذایی کاربرد دارد. همچنین این ماده به عنوان یک جایگزین برای شکر در تعدادی از غذاها، از جمله غذاهای کم کالری و بدون قند، و همچنین محصولات دارویی و بهداشت دهان و دندان، مانند خمیر دندان و آدامس استفاده می‌شود.

هر گاه کلمه «بدون شکر» یا «دیابتی» را در برچسب غذایی بنویسند، ممکن است ماده غذایی حاوی این افزودنی غذایی باشد. لیست مواد حاوی آب نبات بدون قند، شکلات دیابتی، آدامس یا قهوه بدون قند، بستنی‌های بدون قند و سایر محصولات مشابه را بررسی کنید. اگر کلمات سوربیتول، ایزومالت یا مالتیتول را مشاهده کردید، بدانید که این غذا حاوی سوربیتول یا سایر مواد مشابه است که می‌تواند سوربیتول را آزاد کند.

تفاوت سوربیتول مایع و سوربیتول پودری

سوربیتول پودری به شکل پودری سفید و کریستالی است.

پودر سوربیتول طعمی شیرین دارد و می توان آن را جایگزین ساکاروز نمود. مصرف سوربیتول پودری به عنوان ملین نیز استفاده می شود.

اما سوربیتول مایع بدون بو و بدون طعم خاص است. این ماده نیز مزه شیرینی داشته و اغلب جایگزین شربت گلوکز می تواند استفاده شود. لازم به ذکر است که شربت سوربیتول مایع کریستالیزه نشده و غلظت آن برابر با ۸۰% ماده خشک است.

کاربرد سوربیتول برای لاغری و کنترل دیابت

سوربیتول به دلیل میزان کالری تولیدی در بدن، می تواند در افراد چاق به کاهش وزن کمک کند. این ماده ۶۰% ساکارز شیرینی داشته و درعین حال یک سوم کمتر از ساکارز کالری دارد. این خاصیت سوربیتول را به یک گزینه ایده آل جهت تامین قند در افراد چاق تبدیل نموده است. البته مصرف بی رویه شیرین کننده های مصنوعی خود می تواند باعث چاقی شود.

از طرفی آزمایشات نشان داده است که مصرف این ماده می تواند منجر به کاهش سطح گلوکز خون و تحمل گلوکزی بالا شود. بنابراین مصرف این ماده می تواند در افراد دیابتی نیز مفید باشد.

کالری سوربیتول به صورت کربوهیدرات است. بنابراین مقداری از آن از طریق روده کوچک جذب می گردد. بقیه این ماده نیز وارد روده بزرگ می گردد. میزان ترشح انسولین با مصرف Sorbitol کمتر شده و میزان قند خون کنترل می شود. بنابراین خواص این ماده می تواند برای دیابتی ها مفید باشد.

  • ۰۰/۱۲/۲۴
  • پوران خدابخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی